Włoska marka Salewa została założona przez Josefa Liebharta 8 lipca 1935 roku. Orła w logo ma jednak dopiero od 1979 roku, kiedy wybrała go jako symbol jakości i szerokiej gamy swoich produktów pod skrzydłami międzynarodowej korporacji. Dziś Salewa należy do największych producentów sprzętu do wymagających aktywności górskich. Oferuje obuwie outdoorowe, namioty, worki biwakowe. Na samym początku, w czasie wojennych lat, Salewa koncentrowała się przede wszystkim na produkcji wyrobów skórzanych i tekstylnych. Bardzo szybko opracowała swój pierwszy plecak z konstrukcją z rur stalowych, ale największym zainteresowaniem cieszyły się jej drewniane kije narciarskie.
W 1955 roku Salewa zdecydowała się wesprzeć wymagającą ekspedycję w Andy, dając tym samym wyraźnie do zrozumienia, który segment rynku outdoorowego jest dla niej najbardziej interesujący. Od tego czasu jest postrzegana jako marka dla sportów górskich, która wyznacza trendy w tej branży, co potwierdziła w 1962 roku opracowaniem pierwszych w pełni regulowanych raków wspinaczkowych ze stopów lekkich. Uzupełnienie starań Salewy o opanowanie całego segmentu rynku sprzętu outdoorowego do wymagających aktywności górskich nastąpiło w 1978 roku poprzez rozszerzenie gamy produkowanych produktów o odzież funkcyjną.