Pomoc do asekuracji Climbing Technology Zestaw Be up, który zawiera przyrząd asekuracyjny BE UP oraz karabinek HMS CONCEPT SGL. Nadaje się do wspinaczki górskiej, wspinaczki sportowej o wielu długościach i tradycyjnych tras.
Informacje o produkcie
Climbing Technology projektuje i produkuje innowacyjny sprzęt dla wszystkich dyscyplin pionowych, specjalnie zaprojektowany z myślą o bezpieczeństwie i łatwości użytkowania. Ponad 35-letnie doświadczenie sprawiło, że Climbing Technology jest firmą, która potrafi dostrzec potrzeby rynku i przekształcić je w innowacyjne produkty dla alpinizmu, wspinaczki sportowej i bezpieczeństwa na wysokościach.
Uniwersalny przyrząd asekuracyjny włoskiej marki Be up kit Climbing Technology o innowacyjnej i kompaktowej konstrukcji (zastrzeżony wzór), odpowiedni do stosowania z linami połówkowymi, podwójnymi i pojedynczymi w alpinizmie, wspinaczce sportowej o wielu długościach i na trasach tradycyjnych.
Intuicyjna i łatwa w użyciu asekuracja BE UP ma modułowy system hamowania, który optymalizuje hamowanie ze wszystkimi rodzajami lin i umożliwia automatyczne blokowanie i niezależną asekurację dwóch drugich wspinaczy (gdy pierwszy wspinacz dogania gondolę). Specyficzny kształt przyrządu asekuracyjnego BE UP pozwala na płynne podawanie liny i nie zacina się nawet wtedy, gdy trzeba ją szybko podać, np. gdy inny wspinacz kliknie asekurację. Podczas asekuracji pierwszego wspinacza na trasie o wielu długościach przy użyciu podwójnych lin, BE UP pozwala na podawanie jednej liny, podczas gdy druga lina jest zablokowana. Wydajne modułowe hamowanie liną: nacięcia w kształcie litery V są specjalnie zaprojektowane, aby zagwarantować lepszą kontrolę hamowania podczas łapania upadku, zjazdu na linie lub dogonienia drugiego wspinacza. Gdy drugi wspin acz spadnie, asekuracja jest automatycznie blokowana (gdy pierwszy wspinacz nadrobi zaległości). W przypadku dwóch wspinaczy możliwe jest ukończenie jednego z nich, nawet jeśli drugi siedzi w linie zablokowanej w asekuracji. BE UP jest wyposażony w ucho zwalniające, które służy do zwalniania liny lub opuszczania drugiego wspinacza siedzącego na linie. Aby zwolnić linę, wystarczy podnieść asekurację z karabinkiem HMS włożonym do ucha zwalniającego. Umożliwia szybkie przełączenie z trybu ładowania na tryb asekuracji pierwszego wspinacza.
Lekki, wkręcany karabinek HMS z systemem ACL (stalowe ucho zapobiegające skręcaniu się karabinka) wykonany z lekkiego stopu, kuty na gorąco. Zaprojektowany do wspinaczki górskiej, tradycyjnej i sportowej. Szczególnie nadaje się do użytku z urządzeniami asekuracyjnymi. Szersza strona karabinka zapewnia wystarczająco dużo miejsca do asekuracji przez półwęzeł lub do manewrów z liną na stanowisku asekuracyjnym. Podkreślony profil podwójnego T zapewnia doskonały stosunek masy do obciążenia. Lekka i wyprofilowana dla lepszego chwytu. Nosek karabinka nie ma dziobka, co zapobiega zaczepianiu się karabinka podczas wsuwania i wysuwania.
Główne cechy:
intuicyjny i łatwy w użyciu
automatyczne blokowanie upadku drugiego wspinacza
niezależne zabezpieczenie dwóch drugorzędnych wspinaczy
lepsza kontrola nad hamowaniem podczas upadku, zjazdu na linie lub dogonienia innych wspinaczy
Parametry, certyfikacja i przepisy dotyczące wyłącznika automatycznego Be up:
Do użytku z podwójnymi lub połówkowymi linami dynamicznymi o średnicy 7,3-9,0 mm.
Do użytku z prostą liną dynamiczną o średnicy 8,5-10,5 mm.
Korpus młota jest kuty na gorąco z lekkiego stopu - lekkiego i niezwykle funkcjonalnego, zapewniającego najlepszą wydajność.
Częścią korpusu jest ucho do mocowania do tarczy podczas asekuracji drugiego wspinacza w trybie GUIDE.
Młot jest wyposażony w powlekaną stalową linkę, która eliminuje nadmierną ruchomość młota podczas zabezpieczania i zapewnia łatwiejsze przenoszenie, aby uniknąć przypadkowego upuszczenia młota.
W poprzedniej części zapoznaliśmy się z podstawami bezpiecznego zachowania na ferratach i korzystania ze sprzętu przeznaczonego do ich pokonywania. Teraz nadszedł czas, aby przyjrzeć się bardziej zaawansowanej i kompleksowej metodyce pokonywania trudniejszych ferrat.