Wysokowydajna ładowalna latarka czołowa Fenix HM60R ma całkowicie metalową konstrukcję i nadaje się do biegania nocą, narciarstwa biegowego, turystyki pieszej, wędkarstwa, speleologii i pracy.
Informacje o produkcie
Firma Fenix jest obecna na czeskim rynku od kilku lat i zyskała wielu fanów dzięki swoim wysokiej jakości produktom. Firma znana jest z innowacyjnych produktów, które są wykonane z najwyższej klasy materiałów. Jest to również jeden z powodów, dla których wiele produktów tej marki posiada przedłużoną gwarancję poza obowiązkowy okres gwarancyjny. Fenix oferuje szeroką gamę latarek, czołówek i lamp, z których bez problemu wybierze nawet najbardziej wymagający użytkownik.
Fenix HM60R to wysokowydajna ładowalna latarka czołowa, która oferuje do 1200 lumenów w głównym reflektorze i zasięg 116 metrów. Drugi reflektor, o mocy wyjściowej do 350 lumenów, ma bardzo szeroką i gładką ścieżkę światła o neutralnym białym odcieniu. Zaletą tego odcienia jest bardziej naturalne i kontrastowe odwzorowanie kolorów w terenie. Sterowanie dwoma diodami LED jest niezależne od siebie, a korzystanie z reflektora jest bardzo proste (stożków nie można łączyć). Czołówka posiada również czerwone światło o mocy 5 lumenów. W zestawie znajduje się również akumulator litowo-jonowy 18650 o pojemności 2600 mAh, który jest ładowany bezpośrednio w czołówce za pomocą złącza USB-C. Czołówka oferuje również specjalną funkcję w zdalnym reflektorze o nazwie "FREQUENCY SENSING" w trybach 130 i 350 lumenów, gdzie wykrywa ruch w tych trybach i może automatycznie dostosować moc do wybranej wartości zgodnie z prędkością biegu (częstotliwość kroków). Dlatego nadaje się do biegania nocą, narciarstwa biegowego, wędrówek, wędkarstwa, speleologii i pracy. Całkowicie metalowa konstrukcja zapewnia wysoką trwałość, optymalne chłodzenie, a także jest w pełni wodoodporna zgodnie z normą IP68 do głębokości 2 metrów pod wodą.
Wszystkie parametry latarki (strumień świetlny, żywotność baterii, wodoodporność, zasięg i odporność na wstrząsy) są mierzone zgodnie z normą ANSI/NEMA FL 1-2009.
Główne cechy:
Wykorzystuje potężną diodę LED Cree XP-G2 o neutralnym odcieniu, diodę LED Luminus SST-40 o białym odcieniu światła dziennego i dwie uzupełniające czerwone diody LED Everlight 2835 o żywotności 50 000 godzin.
Strumień świetlny i czasy wytrzymałości są mierzone przy użyciu dołączonego akumulatora litowo-jonowego 18650 o pojemności 2600 mAh.
Odbłyśnik świateł drogowych wytwarza stożek światła o zasięgu 116 metrów (3400 cd), odbłyśnik świateł drogowych oświetla obszar do 33 metrów (268 cd), a światło czerwone ma zasięg 5 metrów (7 cd).
Elektronika z cyfrowym sterowaniem, zabezpieczeniem przed odwrotnym włożeniem baterii i zabezpieczeniem przed przegrzaniem.
Urządzenie wykorzystuje jeden akumulator litowo-jonowy 18650 o pojemności 2600 mAh, który znajduje się w zestawie. W sytuacji awaryjnej można również użyć dwóch baterii litowych CR123A.
Pamięć ostatnio ustawionego trybu zasilania (tylko w wiązce głównej).
Reflektor można obracać w uchwycie w szerokim zakresie i w ten sposób ustawić żądany kierunek oświetlenia.
Wykonany z litego stopu aluminium z twardą powierzchnią odporną na zarysowania - anodowany na twardo typu III.
Wodoodporność zgodna z normą IP68 (testpod wodą na głębokości 2 metrów).
Wymiary opaski: 8,5 cm x 4,5 cm x 4,5 cm.
Waga 157 gramów (łącznie z baterią i paskiem).
Odporność na upadki z wysokości 2 metrów.
Szkło hartowane z powierzchnią antyrefleksyjną.
Zestaw zawiera czołówkę, akumulator Fenix 18650 2600 mAh, kabel USB-C, paski na głowę i zapasowy o-ring.
Posługiwać się
Fabrycznie na akumulatorze wewnątrz latarki może znajdować się zaślepka izolacyjna. Przed pierwszym użyciem należy wyjąć go z akumulatora.
Wyłączony reflektor zostanie przełączony na ostatnio używany tryb reflektora poprzez przytrzymanie przycisku przez 0,5 sekundy.
Wyłączony reflektor włącza się do czerwonego światła po dwukrotnym szybkim naciśnięciu przycisku.
Reflektor wyłącza się poprzez przytrzymanie przycisku przez 0,5 sekundy.
Gdy reflektor jest włączony, można przełączać między głównym i szerokim reflektorem, przytrzymując przycisk przez 1,2 sekundy. Nie jest możliwe uruchomienie obu reflektorów w tym samym czasie.
Gdy reflektor jest włączony, tryby mocy można przełączać cyklicznie za pomocą krótkich naciśnięć przycisku w kolejności 30 - 130 - 350 - 1200 lumenów (gdy zdalny reflektor jest włączony). Latarka posiada pamięć zdalnego reflektora i zawsze włącza się w ostatnio ustawionym trybie. W przypadku szerokiego reflektora zawsze zaczyna się od czerwonego światła o mocy 5 lumenów, a kolejne naciśnięcie przycisku przełącza tryby w sekwencji 70-350 lumenów i sygnał SOS o mocy 5 lumenów.
Frequency Sensing - funkcja ta automatycznie dostosowuje moc wyjściową do prędkości biegu w trybach 130 i 350 lumenów na głównej wiązce. Standardowa wiązka reflektora jest ustawiona na 150 kroków na minutę. Przy niższych prędkościach stopniowo zmniejszy moc do 70%, a przy wyższych prędkościach zwiększy moc do 150% normalnej.
Wskazanie stanu naładowania akumulatora: po krótkim naciśnięciu przycisku (reflektor musi być wyłączony) włącza się wskaźnik LED stanu naładowania akumulatora w przycisku. Zielone światło wskazuje, że bateria jest naładowana w 85-100%, migające zielone światło 50-85%, czerwone światło 25-50%, migające czerwone światło poniżej 25%.
Blokada reflektora przed niezamierzonym włączeniem: poluzuj korek baterii reflektora o ćwierć obrotu, co spowoduje przerwanie styku elektrycznego i uniemożliwi włączenie reflektora. Przycisk można również zablokować elektronicznie - przy wyłączonym reflektorze należy przytrzymać przycisk przez 3 sekundy. Po zablokowaniu latarka miga na czerwono. Przytrzymaj przycisk ponownie przez 3 sekundy, aby odblokować.
Ochrona przed przegrzaniem: jeśli temperatura reflektora przekroczy 55°C, automatycznie zacznie stopniowo zmniejszać moc, aż do ustabilizowania się temperatury. Gdy temperatura spadnie poniżej 55°C, można ponownie korzystać z trybów najwyższej mocy.
Alarm niskiego poziomu baterii: Jeśli napięcie baterii spadnie poniżej ustawionego poziomu, latarka czołowa automatycznie przełączy się na tryb niższej mocy. Jeśli reflektor jest już przełączony w tryb najniższej mocy, a poziom naładowania baterii jest krytycznie niski, wskaźnik w przycisku będzie migać na czerwono. jednakże Czołówka będzie świecić do momentu całkowitego rozładowania akumulatora. Uwaga: ostrzeżenie o niskim poziomie naładowania baterii jest skalibrowane wyłącznie do napięcia akumulatorów litowo-jonowych.
Ładowanie
Odkręć wodoodporną nakrętkę z boku, która zakrywa złącze USB-C. Podłącz kabel ładujący USB-C do reflektora, a drugi koniec do złącza USB komputera, zasilacza sieciowego USB lub zasilacza samochodowego USB. Alternatywnie, do ładowania można użyć dowolnej ładowarki do telefonu komórkowego ze złączem USB-C. Przycisk boczny świeci się na czerwono podczas ładowania i zmienia kolor na zielony po pełnym naładowaniu. Czas ładowania całkowicie rozładowanej baterii trwa około 3 godzin. Zastosowany akumulator litowo-jonowy nie wykazuje efektu pamięci, dzięki czemu reflektory można ładować w dowolnym momencie. Po naładowaniu ponownie dokręć wodoodporną nakrętkę.
Ogłoszenie
Nie należy samodzielnie demontować zapieczętowanych części, ponieważ spowoduje to naruszenie gwarancji.
Jeśli używane są jednorazowe baterie CR123A, nie należy ładować ich w latarce czołowej.
Wyjmij baterie z latarki, jeśli nie będziesz jej używać przez dłuższy czas lub jeśli baterie są już wyczerpane. W przeciwnym razie niektóre baterie niższej jakości mogą uszkodzić reflektor.
Jeśli reflektor miga, nie przełącza się na tryby wyższej mocy lub nie świeci, może to być spowodowane jedną z poniższych przyczyn:
Baterie są prawie puste - należy je naładować lub wymienić.
Nakrętka reflektora jest poluzowana - dokręć ją.
Styki elektryczne są zabrudzone - wyczyść je wacikiem nasączonym alkoholem.
Gwarancja
Gwarancja pięć lat na reflektor, dwa lata na akumulator.
Wartości od IPx0 (najniższa odporność) do IPx8 (najwyższa odporność). IP = międzynarodowa ochrona. Odporność sprzętu elektrycznego na wnikanie ciał obcych i cieczy, zwłaszcza wody. Wyrażona za pomocą kodu IP. Pierwsza cyfra oznacza ochronę przed niebezpiecznym kontaktem i wnikaniem ciał obcych, druga cyfra oznacza stopień ochrony przed wnikaniem wody.
IPx8-Ochrona przed skutkami ciągłego zanurzenia w wodzie na głębokość większą niż 1 metr. Dokładne w
Dni stają się coraz krótsze, a poranne i wieczorne biegi coraz częściej będą odbywać się w ciemności. Aby w ogóle myśleć o bieganiu o zmierzchu, a nawet po zmroku, trzeba zaopatrzyć się w czołówkę.
Nie wiesz, jak wybrać odpowiednią latarkę czołową? Potrzebujesz zorientować się w lumenach, zasięgu i innych parametrach czołówek? Podpowiemy, jak to zrobić.